1402-06-01 09:16
698
0
86208
خبر خوش استاندار گلستان برای سهامداران در هفته دولت؛

فاز دوم پتروشیمی گلستان در سفر رئیس‌جمهور آغاز می‌شود

استاندار گلستان از دومین سفر رئیس‌جمهور به استان خبر داد و گفت: سهامداران پتروشیمی گلستان منتظر آغاز فاز دوم بزرگترین پروژه اقتصادی در گلستان باشند.

به گزارش گلستان ما، علی‌محمد زنگانه امروز در قرارگاه خبری شهید همدانی اظهار کرد: به زودی میزبان دومین سفر رئیس‌جمهور به استان گلستان خواهیم بود، در این سفر فاز دوم پتروشیمی گلستان آغاز می‌شود و سیکل ترکیبی نیروگاه علی‌آباد نیز وارد فاز جدیدی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه حرکت گلستان به سمت شفافیت، اصلاح فرآیندها و رفع گلوگاه‌های فسادخیز است، تصریح کرد: شفافیت و آگاهی‌بخشی به مردم سیاست اصلی کارگزاران نظام اسلامی در استان گلستان است.

وی با اشاره به حرکت رو به جلوی استان در بخش اقتصاد افزود: رشد اقتصادی گلستان در بخش‌های مختلف کشاورزی، خدمات و صنعت مثبت است، چشم‌انداز رشد استان گلستان در بخش صنعت با رشد 7.9 درصدی همراه بود.

استاندار گلستان از اجرای 16 هزار و 300 میلیارد تومان عملیات عمرانی در سال‌های 1401 و 1400 خبر داد و گفت: استان گلستان در 2 سال گذشته با سرعت بالا به سمت رشد اعتبار تملک دارایی حرکت کرده است.

زنگانه با اشاره به ثبت 39 هزار اشتغال در استان گلستان بیان کرد: ایجاد اشتغال در سال 1401 با رشد 120 درصدی در استان گلستان همراه بود همچنین شغل منجر به بیمه در سال گذشته 18 هزار مورد بوده است.

وی از توزیع منابع استان در قالب اقلام آماری و شاخص‌ها خبر داد و گفت: منابع به صورت عادلانه در شهرستان‌ها توزیع شده است.

استاندار گلستان با بیان اینکه 5 هزار نفر از خانواده ایثارگران بر اساس قانون تبدیل وضعیت شدند، توضیح داد: 40 درصد تسهیلات اشتغال‌آفرین در سفر رئیس‌جمهور به گلستان به طرح‌های روستایی اختصاص یافت.

زنگانه با توضیح اینکه استان گلستان جزء 4 استان با تنش شدید آبی است، گفت: فاز یک فاضلاب گنبدکاووس با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: 800 میلیارد تومان برای توسعه و بهسازی زیرساخت‌های مدارس گلستان هزینه شد، 115 میلیارد تومان صرف توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان شده است.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه در انتهای سال 1401 صادرات غیرنفتی گلستان به 250 میلیون دلار رسید، گفت: سهم استان گلستان از صادرات به ترکمنستان از 9 درصد به 23 درصد رسیده و هدف در سال جاری 30 درصد است.

زنگانه از افزایش عبور و مرور کامیون‌های تجاری از مرز اینچه‌برون خبر داد و افزود: عبور و مرور کامیون‌های تجاری به 160 کامیون افزایش یافته است.

به گفته وی؛ 93 میلیارد تومان از معوقات بانکی با تلاش کارگروه وصول مطالبات استان به چرخه بانکی برگشت.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه 2 هزار و 364 میلیارد تومان پروژه در سفر رئیس جمهور در گلستان در حوزه شبکه توزیع برق بهره‌برداری خواهد شد، بیان کرد: جشن فعال‌سازی 103 واحد راکد و نیمه‌فعال با حضور رئیس جمهور در گلستان را خواهیم داشت.

زنگانه از ایجاد 39 هزار و 378 هزار شغل در پروژه‌های قابل افتتاح یا کلنگ‌رنی در سفر آینده رئیس جمهور خبر داد و گفت: شغل منجر به بیمه در سال گذشته 18 هزار بیمه شده بوده است.

وی در خصوص وضعیت آبگیری سد نرماب برای تامین آب شرب مردم شرق استان افزود: بدنه سد نرماب 100 درصد تکمیل شد.

استاندار گلستان از اضافه شدن 100 تخت بیمارستان تامین اجتماعی در دولت سیزدهم در گلستان خبر داد و گفت: احیاء خلیج گرگان، حفظ حیات و زندگی در شمال کشور است، تامین حق‌آبه خلیج گرگان از نکارود مسیر مهم احیاء خلیج است.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.